Mike York, eski Rockstar Games animatörü, Grand Theft Auto 6’nın konsollarda nasıl performans göstereceği konusunda bazı tahminlerde bulundu. York, oyunun günümüz konsollarında çıkışta 60 FPS hedeflemesini beklemediğini söyledi.
İlk fragmanın ardından Rockstar Games, GTA 6 hakkında fazla bilgi paylaşmadı. Ancak, resmi açıklamalar eksik olsa da hayranlar, serinin yeni oyununun neler sunacağına dair spekülasyon yapmayı sürdürüyor.
Mike York, Kiwi Talkz adlı podcast’te, GTA 6’nın konsollarda 60 FPS’e ulaşamayacağını öngörüyor. Günümüz konsolları için Rockstar Games’in kilitli 30 FPS sunmayı hedefleyeceğini belirtti. Bu, özellikle GTA 5’in PS3 ve Xbox 360’ta 30 FPS ile çıktığı düşünüldüğünde şaşırtıcı değil. Ancak Rockstar, modern konsollarda PS5 ve Xbox Series X’te oyunu 60 FPS’e çıkarabilmişti.
Grafikler, FPS kadar önemli
GTA 6’nın ilk fragmanı, oyunun ne kadar yüksek kaliteli grafiklere sahip olduğunu gözler önüne serdi. York, grafik yoğunluğu yüksek bir oyunun kilitli 30 FPS ile bile çıkışta birçok oyuncu için yeterli olabileceğini belirtti. Ancak, yapay zeka upscale ve kare oluşturma teknolojisi kullanılarak 60 FPS elde edilme olasılığını tamamen dışlamadı.
Unfortunately at the request of Mike, I have had to take down my latest interview, apologies everyone. I will have an awesome podcast guest next week though, so watch this space. https://t.co/hUDrGGQnvb
— Reece “Kiwi Talkz” Reilly (@kiwitalkz) January 30, 2025
PS5 Pro’dan bile 60 FPS zor olabilir
Mike York, hatta PS5 Pro’nun bile GTA 6’yı raw 60 FPS olarak çalıştırmakta zorlanabileceğini söyledi. Ancak, bu noktada şunu belirtmekte fayda var ki, York’un Rockstar ile son iş birliği Red Dead Redemption 2 ve GTA 5‘ten önce gerçekleşti ve kendisi, “Ne yaptıklarını gerçekten bilmiyorum” dedi.
Yine de, kendi deneyimlerine dayanarak York, Rockstar Games’in, GTA 6’nın 30 FPS’te harika çalışmasını sağlamaya daha fazla önem verdiğini düşünüyor.